Thursday, June 18, 2009

Hasil Karya Anak Didik

Hari ini pukul 10.05 minit pagi aku telah masuk ke kelas 1 Delima menggantikan guru yang tidak hadir. Aku diarahkan berada di kelas itu selama 30 minit sahaja. Waktu tu kelas muzik. Kebetulan pada masa tu aku membawa banyak kertas kosong. Aku pun memberi kertas-kertas itu kepada murid-murid.
Wah...apa lagi...murid seronok la dapat kertas. Mereka pun menulis nama pada kertas itu. Selepas itu, aku menyuruh mereka meletakkan pensel di atas meja. Duduk tegak dan dengar arahan. Aku pun bersoal jawab dengan mereka tentang kartun yang mereka minati. Apa lagi...macam- macam nama kartun yang keluar dari mulut mereka.
Memang mereka seronok bercerita tentang tajuk itu. Tanpa berlengah lagi aku menyuruh mereka melukis gambar kartun yang mereka minati. Nah, hasilnya boleh lihat gambar-gambar di bawah.











No comments:

Post a Comment